[O2] System regulacji poziomu świateł octavia II 2005

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kutki
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O2] System regulacji poziomu świateł octavia II 2005

    BiMeK_TDI, ładny kiedyś na taki się sadziłem. To jest "top sport" czy "fr" wersja? Myślę ,że ta pierwsza ale arle w "fr" pakiecie też wychodziły.
  • Magelan
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    [O2] System regulacji poziomu świateł octavia II 2005

    Witam
    Wiem że temat był już parę razy maglowany ale nie doszukałem się konkretnej odpowiedzi na mój problem. a więc od początku..
    mam problem odnośnie w.w. tematu. Otóż ostatnio zauważyłem brak możliwości regulacji poziomu światła w prawej lampie samochodu. Do tematu wracałem przy wizytach u mechaników, jednakże jak wiecie problem nie jest duży a mechanicy elektrycy lubią skasować za tzw. skasowanie błędu.. lub jeśli kto uczciwy .. stwierdzają że gra nie warta świeczki bo naprawa kosztuje a problem nie jest duży.
    Pozostało mi więc samemu dociec gdzie tkwi błąd. Rozpocząłem od podejrzenia że silniczek regulacji jest przepalony i wystarczy go wymienić .. po wyciągnięciu silniczka owszem i takie objawy były.. bo na kablach było napięcie a silniczek nie reagował..jednak po rozebraniu i przemierzeniu okazało się że jest sprawny.. przy zamianie silniczków w lampach potwierdziłem sprawność i cień podejrzenia spłynął na sterowanie..Zamieniłem lampy i okazuje się że przy podniesionym poziomie silnik zaczyna działać i obniża światło natomiast regulacja z poziomu kabiny nic nie daje. Po obniżeniu poziomu silnik przestaje działać i pozostaje w tej pozycji niezależnie od poziomu regulatora w kabinie.(lewy system regulacji poz.św. działa prawidłowo) Pytanie brzmi.. gdzie tak naprawdę mogę doszukiwać się problemu.. jeśli było by to na kablach, nastąpiło by spięcie i wywaliłby bezpiecznik, jeśli byłby to problem sterownika, lewe światło miałoby ten sam problem ponieważ zakładam że są sprzężone ze sobą.
    PS>silniczki chodzą na układzie "tle4209"
    Jakieś pomysły odnośnie błędu?

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Prawdopodobnie uszkodzony silniczek ( a dokładnie jego potencjometr położenia ). Można rozebrać i spróbować wyczyścić, ale to może nic nie dać, wtedy tylko wymiana.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Magelan
        Classic
        • 2010
        • 5

        #4
        Re: System regulacji poziomu świateł octavia II 2005

        Zamieszczone przez Magelan
        ..jednak po rozebraniu i przemierzeniu okazało się że jest sprawny.. przy zamianie silniczków w lampach potwierdziłem sprawność i cień podejrzenia spłynął na sterowanie..Zamieniłem lampy i okazuje się że przy podniesionym poziomie silnik zaczyna działać i obniża światło natomiast regulacja z poziomu kabiny nic nie daje. Po obniżeniu poziomu silnik przestaje działać i pozostaje w tej pozycji niezależnie od poziomu regulatora w kabinie.(lewy system regulacji poz.św. działa prawidłowo)
        Jeśli byłby zepsuty potencjometr to po zamianie lamp ..2gi silniczek musiałby działać poprawnie a schodzi jedynie w dół.. po ponownej zamianie wszystko działa..w przypadku rzekomo zepsutego silniczka po przełożeniu do lewej lampy .. działa w górę i w dół.. a więc sugestia potencjometru odpada.;(

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Aaaa tam, strasznie zawiły opis zrobiłeś . Najprościej będzie jak na podłączonych lampach zrobisz pomiar napięcia na obu silniczkach w lampach. Powinna być czysta masa, pełne zasilanie ( 12,5 - 13,5 V) a na trzecim przewodzie napięcie sterujące zależne od położenia potencjometru wysokości w kabinie. Jeśli na obu silniczkach są te trzy napięcia ( na obu powinny być mniej więcej takie same ) to instalka jest ok i problem jest z silniczkiem. Jeśli na tym nie działającym silniczku napięcie sterujące się nie zmienia ( lub brak jest masy ) to znaczy że problem jest w instalacji i tu to może być niefajnie, bo przewody są wplecione w wiązki i prucie ich mija się z celem. Jeśli okaże się, uszkodzony jest przewód sterujący to go odetnij przy wtyczce w lampie i podłacz do drugiej lampy tak będzie prościej niż ciągnąć go pod deskę rozdzielczą do wnętrza auta.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          Pracuję...